Analiza potrzeb szkoleniowych jest procesem identyfikacji obszarów wiedzy, umiejętności i postaw istotnych dla rozwoju organizacji oraz tworzących ją ludzi. Analizując potrzeby zmierzamy do zaplanowania działań rozwojowych nastawionych na podniesienie poziomu kompetencji pracowników oraz usprawnienia ich sposobów radzenia sobie z nowymi sytuacjami lub wyzwaniami zawodowymi.
Wdrożenie określonego rozwiązania związanego z nowymi regulacjami, poprawą jakości, redukcją kosztów czy nauką lub ponoszeniem kompetencji wymaga przeprowadzenia programu szkoleniowego dopasowanego do konkretnej sytuacji klienta.
Skutecznie pomagamy w zakresie:
Analiza potrzeb szkoleniowych
- Analizy istniejących lub wymaganych szkoleń w zakresie potrzeb organizacji, w szczególności w zakresie strategii i misji firmy, jej kierunków rozwoju, kultury organizacyjnej, specyfiki branży, głównych procesów i procedur a także struktury organizacyjnej
- Analizy istniejących lub wymaganych szkoleń w zakresie potrzeb indywidualnych pracowników, po zapoznaniu się z oceną wyników pracy konkretnego pracownika, a także poznaniu jego mocnych i słabych stron kompetencyjnych
- Pomoc w ocenie potrzeb szkoleniowych w ramach określonego budżetu
- Pomoc w ocenie zapotrzebowania na szkolenia zamknięte vs. otwarte
Wdrażanie programów szkoleniowych
Pomagamy wdrażać programy szkoleniowe w trzech fazach, które zapewniają długotrwałe rezultaty w zakresie wzrostu kompetencji uczestników szkoleń/ warsztatów oraz zmianę postaw i wartości.
- Faza przygotowawcza – precyzyjne zdefiniowanie problemu oraz przygotowanie warsztatu/ szkolenia
- Faza realizacji – przeprowadzenie szkoleń/ warsztatów
- Faza wzrostu – follow up: definiowanie planów działania, wsparcie we wdrażaniu inicjatyw, monitoring i ocena postępów, dalsze kroki