Filtry AR, czyli filtry wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną (ang. augmented reality) umożliwiają nakładanie animowanych efektów na obraz z kamery w czasie rzeczywistym, a następnie na udostępnienie stworzonego przy ich użyciu zdjęcia czy nagrania wideo.

Filtry te stały się popularne na platformie Instagram, która od 2019 roku umożliwia użytkownikom samodzielne ich tworzenie i udostępnianie. Filtry przyciągnęły uwagę wielu marek na całym świecie i stały się istotnym kanałem branym pod uwagę w strategiach reklamowych.

Filtry AR są wykorzystywane również w smartfonach - to dzięki nim możemy zobaczyć w zmieniony lub poprawiony świat rzeczywisty (np. nakładki upiększające, postaci z kreskówek itp).  

Filtr AR OznaczamReklamy był zapowiadany przy publikacji Rekomendacji Prezesa UOKiK dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. Bezpłatna funkcjonalność, wykorzystująca rozszerzoną rzeczywistość dla urozmaicenia publikowanych obrazów i video, ma na celu czytelne oznaczanie materiałów o charakterze komercyjnym. Filtr OznaczamReklamy przygotowany został w dwóch liniach kolorystycznych – fioletowej i białej.

Dwupoziomowe oznaczanie jest kluczowe dla jednoznacznej, zrozumiałej i zauważalnej dla wszystkich obserwatorów identyfikacji komercyjnego charakteru publikowanych treści. Ważne, aby konsument, niezależnie czy korzysta z urządzeń mobilnych, czy stacjonarnych, od razu wiedział z jakim rodzajem materiału się zapoznaje.

Filtr AR na Instagram i Facebook jest dostępny na profilu UOKiK na Instagramie, skąd można go zapisać i używać w dowolnym momencie. Znajdziemy go również w wyszukiwarce efektów pod nazwą „OznaczamReklamy”.

kompas 01

Czy zainteresował Ciebie ten temat?

Skutecznie doradzaliśmy wielu Klientom w tym obszarze prawnym - pomożemy również Tobie!

Skontaktuj się już teraz, aby uzyskać więcej informacji i umówić się z prawnikiem: