Kim jest monopson i co z tego wynika.. odpowiedzi poniżej.
Porozumienia (alianse) sprzedażowe stanowią jeden z najrzadziej poruszanych tematów w rozważaniach anytmonopolowych. Co do zasady są dopuszczalne na gruncie obowiązujących regulacji, niemniej praktyczne ich zastosowanie nastręcza szereg obostrzeń i obaw.
Poniższy artykuł Jest próbą podjęcia dość trudnego tematu w obszarze prawnym, który w dobie postępującej konsolidacji przedsiębiorców, może mieć niebagatelne znaczenie praktyczne. W artykule kilka słów o regulacjach grup zakupowych i sprzedażowych w perspektywie amerykańskiej, unijnej i krajowej.
Co ważne – omówione zostały obszary największych ryzyk antymonopolowych i jednoczesnych możliwości potencjalnych okoliczności, w których warto podejmować trud pogłębionej analizy zawierania porozumień sprzedażowych.
Zapraszamy do lektury poniższego artykułu Elizy Iwaniszyn w Internetowym Kwartalniku Prawa Antymonopolowego i Regulacyjnego (4/2019): Grupy sprzedażowe jako potencjalna przeciwwaga siły nabywczej grup zakupowych.